Forevermore

“For a moment it seemed that Montreal’s heart stopped beating...” - The Montreal Star

Publicerad 2016-07-29 11:58:00 i Högtider, Mat & Sådant, Resor,

Kikade igenom lådor hemma i 10:e December 2015. Hittade något. En souvenir från Montreal. Redan då visste jag var jag ville fira min födelsedag så det kändes skumt.
'Hotel' fångade mitt intresse.
Hmm.. Ja varför inte? Kikade upp det. Såklart hade det brunnit. Natten mellan den 10 och 11 December 1957 förstörde en brand hotellet. Alltså what?? Återfann ju souveniren på kvällen den tionde .... Och den 27 Oktober 1981 stänger det en gång så berömda hotellet i Montreal. Nu är det ett kontor.
Vackert.
Vacker byggnad inte så långt därifrån.
När det så blev dags för att verkligen kolla upp allt att göra på de olika platserna där borta i Canada så plockades souveniren fram igen. Kyrkan. Tja, visst. 
Men vi hittade inget om Saint James Cathedral. Skumt. Souveniren finns ju så då måste kyrkan också ha funnits och visst har det hänt att man rivit kyrkor men visst finns den och den har bytat namn. Den bytade namn till Mary, Queen of The World 1955 vilket betyder att souveniren vi har är äldre än så. Vi gissar på 1940-talet, kanske 1930-talet men vem vet, kanske är den ännu äldre? Ingen vet.
Insidan..
Altaret.
Kupolen.
Orgeln.
Måste medge att den också var vacker.
Vi åt en varsin mjukglass med lönnsirapstopping. Ni förstår inte hur god den var.
Pizza!!
Hittade en supermarket efter pizzan. Där köpte vi bland annat glass. Reese's. Vad tycker ni om Reese's? Jag tycker att den är helt underbar! Aldrig sett glass med Reese's förut. Den var också underbar <3
Jag vet redan nu var jag vill fira min födelsedag 2017. Vi märker om jag får som jag vill =) Nästa stopp: Halifax!!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Publicerad 2016-07-31 02:01:35

Härliga bilder :)

Svar: Tack <3
Karin

Postat av: Hanna

Publicerad 2016-08-07 21:51:06

Vilken upplevelse. Så coolt med den gamla duken också!! Den var riktigt fin :) Var nog bestämt tidigare än du tror att ni skulle till Montreal ^^

Svar: Det tror jag med :)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela