Forevermore

Band jag älskar: Evanescence

Publicerad 2017-02-28 10:04:00 i Musik,

Jag fick en jättebra idé (tycker jag själv i alla fall) för ett tag sedan. Jag gillar vääldigt många band men vissa band gillar jag mer (och har dessutom gillat mycket längre) så jag tänkte göra listor om dessa band, visst låter det spännande? ;-) Vi börjar med det band som titeln säger: Evanescence. Detta kommer att bli så himla svårt x)
 
Första låten jag hörde:
Antingen den här:
... eller den här:
Jag är 92% säker på att det är den första (men jag har ingen aning exakt om var jag hörde dessa låtar - skulle kunna vara Radio Malmöhus, en radiokanal som alltid lyssnades på när jag var hos min mormor) Visste ni förresten att 'Tourniquet' är en cover av ett band som heter Soul Embraced? Trummisen Rocky Gray (i Evanescence från 2003-2007 var med och startade det bandet 1997. Lyssna på 'My Tourniquet' (som den alltså heter i original genom att klicka HÄR - sången (grunt) börjar vid 1:21
 
Bästa videon:
Jag valde mellan den och 'My Heart Is Broken (HÄR) Men jag har en förmåga att återkomma till 'Everybody's Fool' och även se den om och om igen. En mycket mäktig låt (och känslosam video) som inte direkt fått den uppmärksamhet som den förtjänar.
 
Första konserten:
I Tokyo på Ozzfest, 21/11 2015. Reste dit enbart för just Evanescence och jag rös hela tiden och kunde inte förstå (kan fortarande inte förstå) att jag såg dom live.
 
Fyra låtar jag tycker mycket om:
Men jag gillar även versionen på 'Origin' mycket. Kan inte välja vilken av dom jag gillar bäst...
Japp, det är 'Origin' versionen av den låten jag föredrar ^^ (tänk på att låten 'Whisper' börjar 0:35 och att de där trettifem sekunderna heter 'Origin', vilket är den kortaste låten inspelad av Evanescence, än så länge) 'Origin' (ja, låten alltså) är INTE med i 'Whisper' utan ligger först på albumet 'Origin') Enligt mig är 'Whisper' på 'Origin' både mäktigare och vackrare på något vis. Avgör själva. 'Fallen' versionen finner ni HÄR.
Ahh, 'Missing' är sååå vacker!! Låtar som träffar en rakt i hjärtat, det är Evanescence bra på.
Jag tror bestämt att 'Anywhere' är den mäktigaste låten Evanescence har gjort hittils. Det finns en artist som kallar sig Passenger. Han har också gjort en låt som heter 'Anywhere' Obesvarad kärlek handlar båda låtarna om. Lyssna på hans låt genom att klicka HÄR.
 
Whoa, nämen det var ju inte så svårt. Och bara så att ni vet; jag ÄLSKAR alla låtar som Evanescence har gjort, därav ingen 'En låt jag inte tycker om' Vad tycker ni om Evanescence? Har ni någon favoritlåt? Någon låt ni inte tycker om? Eller har ni kanske aldrig hört talas om detta band förut?

Kommentarer

Postat av: Anonym :)

Publicerad 2017-03-01 17:21:37

Nej men vilken rolig lista! Bra låtar dessutom :D

Svar: Tack, jag har komponerat den själv ;-) Yey <333
Karin

Postat av: Ronja

Publicerad 2017-03-02 19:53:58

OMG!!!!!!!!!!!!!!

Svar: IKR!!
Karin

Postat av: Tova

Publicerad 2017-03-03 23:15:03

Min syster var GALEN i dom 2003 tror jag att det var : när vi var hemma själva en gång hon spelade bring me to life på högsta volym typ och skrämde våran hund haha

Svar: HAHAHAHAHAHAHA :'D
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela