Forevermore

Listen to each drop of rain, whispering secrets in vain

Publicerad 2019-08-08 22:18:53 i Äventyr,

Idag bar det av till Malmö, strax utanför Emporia närmare bestämt, till ett ställe som heter Katrinetorp. Det regnade en del på väg dit.
Men vi fick ändå fint väder. Det var dockskåpsutställningen som lockade men jag tog inga bilder alls av de helt fantastiska dockskåpen. Ibland känns det inte helt rätt. Dyr hobby det där, i shopen sålde de bland annat en miniatyrkakelugn för ca. 1.200kr men ack så fin den var.
Gick runt lite i den fantastiska parken och såg Nyponrosor. Så himla vackra. Och de luktade så gott.
Fick även ett bi på bild.
Samt en humla.
Det finns så många sorter av solros.
Solrosor är så vackra.
Jag ville så gärna gå runt i resten av parken men då myggor älskar mig får det bli senare i höst. Vidare till Svedala. Alltid så vackra blommor på minneslunden.
Särskilt gillar jag rosor när de börjar bli vissna.
Men de är ju vackra även fast de inte vissnat också.
Häftigt att blommor kan ha så många olika färger.
Efter ett tag i Svedala skulle vi alltså hem.
Såhär såg det ut hemåt.
Under hela resan hemåt såg vi blixtar och vi kom in i världens regn. Ett sådant ösregn att man inte ens kunde se bilen framför på motorvägen.. Och så såg vi en tromb.
Hemma hade det inte regnat så mycket och åskan lät avlägsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela