Forevermore

This is my December, this is my time of the year

Publicerad 2019-12-03 22:14:42 i Över bron till den andra sidan,

Det är redan den tredje December och jag förstår inte hur det kunde hända. Jag går i affärer och ser alla julsaker, jag har sett julkalendern Panik i Tomteverkstan och jag tycker att den är bra, jag ser allting juligt runomkring mig men jag kan inte ta in att det händer, att jag är här och att det snart är Julafton. Det går inte att greppa. Jag går runt med miljoner frågor som gnager och jag bär på denna enorma sorg, som om jag sörjer alla som någonsin dött sen mänskligheten först kom till.
 
Jag vill pausa tiden, njuta av hösten, njuta av kylan i vindarna. Jag vill uppskatta det jag är med om för jag brukade älska kylan. Det enda som gör mig exalterad är när jag ser Frost 2 saker. Jag var på Maxi i helgen och OH MY GOD, HOLY SHIT, jag trodde verkligen inte att de skulle få in så mycket fint. Jag måste ha allt och isinom tid kommer det att bli mitt. Leksaksaffären har Sven som låter och som kan bära vikt upp till 32 kg. Jag har inga barn men mina mjukdjur och Elsa och Anna dockorna kan rida på honom - och jag ler när jag tänker så. Tanken att gå in på leksaksaffären och säga att jag vill köpa Sven. Jag ler när jag tittar runt i mitt rum och ser all merch med Frost och Frost Feber och Olof's Frostiga Äventyr och Frost 2 - det får mig att må bättre.
1875

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela