Forevermore

Degeberga Marknad 2019

Publicerad 2019-07-14 21:57:07 i Mat & Sådant, Äventyr,

Är detta sista året jag var på Degeberga Marknad? Förmodligen. De flesta marknader verkar vara hotade. Arrangörerna till marknaden i Degeberga börjar bli gamla och ingen ny vill ta över. Mycket mindre bilar också.
Antalet marknadsstånd var dessutom väldigt mycket mindre det här året.
Langosvagnen fick problem med strömmen vilket ledde till att den öppnade senare men langos åt vi.
Jag ville så gärna åka den här karusellen men jag ville inte åka den själv.
Har ett minne av att jag åkte den på Åhusparken men kan ha fel. Kanske var det en annan. Minns också att det var en karusell jag satte mig i på Åhusparken men sedan gick av eftersom jag inte vågade åka den..
Marknaden öppnade klockan 10.00 och vi bestämde oss för att vara där då men vi kom dit kvart i 11... Vid 15.00 kände vi oss nöjda och åkte den sedvanliga rundan. Jag minns när denna parkeringen var full med bilar. Det var tider det. Vädret idag var varmt (hög luftfuktighet) Det kom en del regn men var uppehålls mesta delen av dagenm, mycket moln vilket är superbra. Meteorologerna sa att det skulle bli åska men vi hörde tack och lov ingen.
Och nu, vad kom med hem? Jo, mamma köpte en docka och på dockans tröja satt den här broschen fäst. Så himla gullig att jag frågade henne om jag fick den och det fick jag.
En väldigt mjuk kanin. Så himla söt. Visar alltid Lullaby vad jag köpt i mjukdjursväg och hon gillade inte denna något vidare.
Trjöjor. Under alla mina år som fan av detta band har jag aldrig hittat kläder men nu äntligen💜
Sedan min kanin dog har jag inte lyssnat på Bathory men det är ändå Bathory och man hittar inte tryck med dom så ofta💜
Och nu den jobbiga.. Jag var beredd på möjligheten att hitta tryck med Linkin Park. Innerst inne var jag säker på att hitta något. Jag hade plockat ihop de båda andra tröjorna och gick för att titta på snurran igen. Mamma tittade på tröjor. Hon visade pappa. Jag tittade på tröjor på andra sidan snurran. Och den här var där och jag fick panik. Jag ville så gärna ha den. En dag kanske jag berättar mer exakt varför det var ett problem för mig att bara säga, ''Kolla Linkin Park, jag måste ha den'' men inte nu, eller så vet ni redan för jag har skrivit om det på min tumblr. I vilket fall som helst så stirrar jag på tröjan, hatar mig själv, hatar mina föräldrar, och får en idé. Jag håller de båda andra tröjorna i handen. Om jag bara sätter dom på snurran, på var sin sida, då syns inte trycken på tröjan och mina föräldrar ser inte att jag hittat en tröja med Linkin Park. Så det var så jag gjorde. Jag ger försöljaren tröjorna. Han viker ihop dom, stoppar dom i en påse och vi går ut. ''Vad var den tredje för något?'', frågar pappa mig. ''Ehh, jag minns inte. Visar när vi kommer hem'' Mamma frågar senare. Jag svarar likadant. Vi kommer hem, mamma går på toaletten och jag gömmer tröjan. När vi plockar upp sakerna från marknaden och hon frågar säger jag, ''Den har jag redan tagit för det var samma som Bathory. Du vet ju att jag är extra rädd om deras tröjor så jag ville ha två så att jag kan använda en och spara en'' Hon tror mig. Jag hatar att ljuga. Genom att växa upp så som jag har gjort har jag lärt mig att ljuga och att stänga av känslor och jag hatar det. Jag hatar att mina föräldrar inte stöttar mig i någonting, och aldrig någonsin har gjort. Jag hatar att de är så elaka. Jag hatar att Linkin Park är ett jobbigt ämne och jag hatar att jag inte kan ha på mig tröjorna med deras tryck, men det måste vara så.
Hittade en massa stickers, bland annat dessa. Jag vill så gärna se fyran men måste tyvärr vänta till den kommer på DVD då mina föräldar vägrar låta mig se den.
Jag kallade ofta Thomas för Bambi💔
Köpte en massa stickers med Frozen..
Så himla fina.
Mera Froststickers.
Ännu mera.
Köpte även två Bratz. Jag har så många nu. Jag kommer aldrig att växa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela