Forevermore

En tvåhundra år gammal bok

Publicerad 2019-05-14 20:53:00 i En Svunnen Tid,

Den 10/11 2018 skulle mina föräldrar köpa ägg på en gård som också har en second hand affär. Jag kände inom mig, som om någon berättade att jag borde gå in i affären så det gjorde jag. De hade en massa böcker bland annat en från 1819. Jag bara stirrade på året den var tryckt. Napoleon I levde då, Bram Stoker som skrev Dracula var inte född, James Monroe var president i USA...
Låt oss gå in på djupet..
På framsidan där uppe står det; Bok och hjerta jag dig gifwer, och din wän till döden blifwer och på framsidan där nere står det; Gud signe dig min wän som denna boken  gaf, jag (?) och läsa den intil jag läggs i min graf. 1819, någongång detta året fyller den tvåhundra år.
Och ifall någon undrar så betalade jag 95kr för den.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-05-15 13:40:48

:O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela