Forevermore

I'm falling like the autumn leaves

Publicerad 2019-11-12 22:41:09 i Allmänt, Över bron till den andra sidan,

En stor del av vår trädgård var som en matta av gula löv💛 Det är fortfarande massvis av löv som ska falla men idag räfsade mamma och jag ihop alla löv på marken. Jag älskar att räfsa löv. Det är så mysigt💓 När Thomas levde älskade han när jag visade honom de fallande löven. Jag tror att han vakar över mig. Igår var det en skata på besök på vårt altantak, vilket ju är ganska vanligt men den här skatan, den tittade rakt på mig och la huvudet på sned innan den flög iväg. Det kändes märkligt. Jag brukade kalla Thomas för skata, på grund av hans färger och sa alltid, ''Det är du'', när det var skator i trädgården. Jag tänker på honom dagligen. Minnena blir så starka ofta att det känns som min bröstkorg ska sprängas av sorgen. En dag kommer den säkert att göra det.
October av James Tissot från 1877.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela