Forevermore

Kalle På Spången

Publicerad 2019-09-14 20:56:27 i Mat & Sådant,

Idag gjorde vi slag i saken och åkte till Kalle På Spången för att testa deras smörgåsbord. Här var från början en krog som öppade 1846, 1856 blev det ett gästgiveri. Känd från filmen Kalle På Spången från 1939 (där bland annat den här låten finns med) Båda mina föräldrar har sett den filmen men aldrig jag😒 Imorgon firar mina föräldrar 23 år som gifta och det var även dagen de döpte mig. De gifte sig vid Yngsjö Havsbad och åt smörgåsbord där. Stället stängde men det är nu sålt *håller tummarna att mannen som köpte det gör så att där blir smörgåsbord igen*, men nu, Kalle På Spången. 
Entrén.
Häftig detalj.
💓
Vi hade bokat bord till klockan 12.00 och när vi kom dit höll de på att plocka fram det sista samt satte på en skiva med Edvard Persson. Perfekt tid att komma dit på.
Så fint med riktig ros på varje bord.
Och lampan var så fin.
Jag blev kär i den här bonaden.
Och de hade väldigt god mat. Sill, lax, räkor, kräftor..
Mozzarella + tomat var bland det godaste jag ätit.
Även varmrätter - Revbenen var så himla goda. Fanns även Jansons Frestelse, potatis samt kalops.
Chokladpudding, citronfromage, risgrynsgröt (inte jättegod) samt kanelbullar och kardemummaknyten (bara jag som är allergisk mot det förresten?) samt rulltårta.
Ananas, vindruvor, vattenmelon..
Godis, någon slags muffins.. Mumma😋
Jag älskar detaljer.
En trattgrammofon behöver jag verkligen. Jag har så många stenkakor. De går ju att spela i en vanlig skivspelare men ljudet lär vara helt annorlunda i entrattgrammofon.
Nils Holgersson på Mårten.
Världens gulligaste tavla💓
I entrén finns tavlor på här såg ut förr i världen.
Gamla vykort.
Jag undrar vad de serverade för mat när dessa bilderna togs...
Jag blev kär i hästvagnen.
Varken jag eller mina föräldrar hade varit på Spången innan så det här var spännande. Vi kommer troligen att åka dit igen någon gång snarast. Sen körde vi hemåt. Ämnade oss att handla men wow, vilket störtregn..
Vackert❣
Kunde handla men ändå coolt att det kom precis när vi parkerat och skulle gå in i varuhuset.. Och på det andra varuhuset så hittade jag denna tidning, alltså💖
Jag har tidigare fått yoghurt, Babybel, mysterybags samt idag köpte jag en liten Buzz som har tio olika ljud för sig men en tidning, wow💗 Har dessvärre fortfarande inte sett den😕
Jag kommer aldrig att växa upp😎

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela