Forevermore

Melodifestivalen: Deltävling 2

Publicerad 2020-02-11 12:57:00 i Musik,

Anna Bergendahl's låt 'Kingdom Come' var den enda låt som var bra i lördags tyckte jag först.
Men efter snabbrepriserna samt det faktum att Dotter's låt 'Bulletproof' gjorde Anna sällskap direkt till final ändrade jag åsikt och tyckte faktiskt att hennes låt också var bra (intresssant notering att jag inte över huvud taget hade något minne av hennes låt ifjor 'Cry' men det var ingen favorit)
Jag tyckte synd om Jan Johansen. Låten han sjöng, 'Miraklernas Tid', skulle från början sjungits av Thorsten Flinck men han står åtalad för olaga hot och skadegörelse och blev därför diskad. Jag kan relatera till låten men inte till refrängen för det finns inga mirakel. Allting är svart och hoppet är borta. Det låter hårt men det är så för mig.
Anna Bergendahl var alltså min favorit och jag tycker verkligen att hon förtjänar att vinna det här året. Det tyckte jag även ifjor men jag tyckte (och tyckker fortfarande) ändå om John Lundvik's bidrag. Intressant att notera är att 2019 sjöng Anna 'Ashes to ashes and dust to dust' Linkin Park har en låt, 'Skin To Bone', där Mike sjunger 'Ash to ashes, dust to dust' ... 2020 sjunger hon alltså 'My kingdom come' Linkin Park har en låt, 'Until It Breaks', där Chester sjunger, 'Bring me to kingdom come' ... I didn't need my heart anyways..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela