Forevermore

My star had faded now hardly a glimpse up in the empty space

Publicerad 2020-02-17 22:12:19 i Musik,

Min kanin Thomas fick sina namn efter sångaren i Bathory. Idag hade Thomas Forsberg fyllt 54 år. Han blev bara 38 och dog av ett medfött hjärtfel den 7/6 2004.
 
Jag har inte lyssnat på Bathory sedan innan min kanin Thomas dog. Bara genom att läsa texten till 'Hammerheart' började jag gråta. Det kan gå dagar utan att jag tänker på Thomas Forsberg men ändå är han ständigt närvarande eftersom jag tänker på Thomas dagligen. Jag kan inte skriva att jag minns nyheten om när Thomas Forsberg dog. Jag har säkert hört det men jag reflekterade inte över det då så när Thomas dog kändes det som om att Thomas Forsberg dog ännu en gång. Bathory var ett ovanligt band som slutade spela live 1985 vilket höjde mystiken kring dom. Thomas Forsberg uppfann genren Black Metal.
 
Jag kom på mig själv med att tänka, 'om han inte hade dött' nyss. Hade Bathory fortfarande existerat? Det hade såklart varit svårare att hålla mystiken uppe i och med sociala medier men det finns band som lyckas hålla sig hemliga. Jag undrar om dom hade turnerat. Jag minns en gång att jag sa, ''Om Bathory hade funnits och om dom hade turnerat då hade jag varit på varenda spelning i hela Sverige'' #stalkervarning ... Jag undrar vad han hade tyckt om nutidens musik. En dag hoppas jag kunna fråga honom.
Ja, det var tillbaka i tiden när jag nästan enbart fotade med min kamera (fast mamma tog den här bilden), tillbaka i tiden när jag gick i kortärmat och inte brydde mig egentligen men mådde asdåligt (gör jag fortfarande, det är värre nu) Tatueringen är gjord den 26/6 2013. Det tog tre timmar och kostade 3.000kr. Jag har skrivit att den inte gjorde ont och att jag kunde spela SIMS 3 den kvällen har jag skrivit. Och sedär, här nedan var den helt nygjord.
Jag ska definitivt boka en tid för tatuering av min Thomas också. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha han på den motsatta armen så att Quorthon är på ena armen och Thomas på den andra eller om han ska vara med mina andra kaniner. Ångest över placering, ångest över tatuering, ångest över att maila tatueraren efter så många år etc. etc. Men jag måste.
Jag minns när jag tog den här bilden. Jag mådde inte bra, det gör jag fortfarande inte och ändå inbillar jag mig att jag mår bättre nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela