Forevermore

Toy Story 4

Publicerad 2020-01-04 00:22:00 i Allmänt,

Den 29/12 fanns äntligen Toy Story 4 på DVD på Maxi. Jag hade sett det i bladet i början av den veckan och jag blev så exalterad🙂 Jag vet inte hur många gånger jag har sett tvåan. Den gick på TV mycket när jag var liten. Ettan och trean såg jag långt senare men nu är alla samlade💞
Filmen börjar en regnig kväll för nio år sedan. RC har glömts kvar utomhus och Woody tar på sig uppdraget att få in honom innan vattnet för bort honom och han är borta för alltid. Under räddningsuppdraget blir Woody vittne till att Bo Beep packas ner i en låda för att skänkas bort. Woody vill såklart rädda henne, precis som han räddade Wheezy i andra filmen, men Bo säger att det är okej och han ser henne åka bort.
Huvudhandlingen är att Bonnie börjar i första klass. Hon har inga vänner och ingen bryr sig om henne (me tho) Hon tillverkar en vän av skräp som Woody kastat till henne, utan att hon har märkt det, och denne får namnet Gaffe (Forky på engelska)
Gaffe har svårt att insé att han är en levande leksak och Woody antar sig uppgiften om att lära honom hur viktig han är för Bonnie. Under en semester försvinner Gaffe och Woody åtar sig uppgiften om att hitta honom. Fin parallel tillbaka till filmens början när Woody tittar in på Bo Beep när hon läggs i lådan.
Animationerna är #mindblown
Skillnaden mellan Molly i Toy Story (1995) och en flicka på nöjesfältet i Toy Story 4 (2019)
Wow, jag älskade den så mycket💕 Däremot skrämde Bensondockorna mig såå mycket😟 Jag har undrat mycket över Bo sedan omnämningen i Toy Story 3 och nu vet jag äntligen svaret på vad som egentligen hände. Blir det en Toy Story 5? Mycket möjligt. SPOILER ALERT AHEAD Drömmen om Toy Story 5; Att Woody och Bo ännu möter Buzz och Jessie och Slinky och alla de andra. De kan inte bara separeras sådär. SPOILER ALERT AT END Och kanske, en vild tanke, så kommer Andy en dag hem till Bonnie och har ångrat sig. Han vill ha tillbaka sina leksaker. Kanske så har han ett barn som får överta dom? Andy's mamma Emily märker man har en kärlek till att skänka bort leksaker (inte minst märker man det i 'When Somebody Loved Me' i Toy Story 2) och Andy kanske insér att han blivit som sin mamma? Jag hoppas på en Toy Story 5 och kanske är den inte alls så långt bort som man kan tro🤔

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela