Forevermore

I'll celebrate your special day and the gift of knowing you❤️

Publicerad 2020-03-31 09:14:00 i Högtider, Över bron till den andra sidan,

Samma dag som vi hämtade hem Thomas reserverade vi en dvärghamster som fick det sedan länge valda namnet Galvés efter hotell Galvez i Galveston (som jag inte bodde på) men framförallt efter just Galveston. Galveston passade inte och Galves tyckte jag var konstigt och därför la jag till ett tecken över e:et. Sex år har gått sedan han dog men idag är det hans födelsedag❤️ Jag kallade honom för Lullaby's morbror. Det gick bra att hålla honom när han var liten, trots att han flera gånger bet oss alla men desto fler månader som gick blev han mer och mer skygg och när pappa så en morgon tappade vattenflaskan så att den sprack var det början till slutet. Han dog på kvällen den 14:e Maj 2015 och när man så kunde känna på honom konstaterade pappa cancer. Galvés var vätskefylld, precis som hans höns varit. ''Man ser en tjock höna och tänker, 'Oh vilken fin middag' men så nackar man den och ska ta ut den och så rinner det ut en massa vatten och organen är helt täckta av trådar'', har pappa berättat för mig. Chocken över att Galvés hade extremt ont lugnade pappa mig med att ''Kanske, kanske inte. Hönorna med cancer vi hade, de var så pigga, kanske till och med piggare än de andra hönorna. Kanske visade dom inte sin smärta men man kunde verkligen inte se det'' Alla husdjur jag har haft har betytt otroligt mycket för mig, så även Galvés och det trots att vi inte kom varandra så nära men jag älskar honom så mycket❤️
 ❤️
Galvés, Davy Jones, Stig, Texas
2014-03-31 — 2015-05-14

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela