Forevermore

Tiden läker inte alls

Publicerad 2020-05-17 23:42:00 i Högtider, Över bron till den andra sidan,

12 år hade mitt marsvin Tussi blivit idag💗 Hon var mitt andra husdjur efter kaninen Emil som dog den 3/7 2007 Tussi kom till mig den 19/7 2008 och jag tyckte att det var väldigt coolt att jag och Tussi hade samma födelsedag men ville samtidigt att hon skulle ha en egen dag så hon skulle firas den 16/5 bestämde jag samma dag jag fick hem henne, men det blev inte så. Redan den 7/1 2009 blev hon avlivad hos veterinären. Hon hade extrem klåda på sin rygg. Vi testade allt men ingenting hjälpte. Hon fick ett epilepsianfall och då kände jag att det var nog. Jag fick inte ens hålla henne när hon dog. Veterinären påstod att giftet inte skulle kunna cirkulera om hon hölls så hon dog i transportburen vi hade köpt till Emil, den som Thomas alltid åkte i. Tussi var ett vackert marsvin. Svarta ögon och en brun fläck. Hon var mitt första marsvin och de skulle ha en bit apelsin varje dag för att inte bli sjuka samt C vitamindroppar i vattnet. Varje gång man öppnade kylskåpet hade hon de mest underbara ljud💓 Den 2/8 2008 fick hon sällskap av en kanin vid namn Tage. Har läst i efterhand att man absolut inte ska ha marsvin och kanin i samma bur men det gick bra förutom att Tussi åt både sin morot och Tage's morot samt satt vid vattenflaskan så att Tage inte kunde dricka och fick ha en vattenskål istället. Han lärde sig aldrig att dricka från vattenflaskan men Tussi var snäll också. Hon uppfostrade honom och var aldrig elak mot honom. Hon var som en mamma💕
(null)
 2008-05-17 — 2009-01-07
(det ska tilläggas att detta inte är den enda bild jag har på Tussi men de andra bilderna finns i bankfacket och det ska besökas i sommar så då ska jag infoga mer bilder här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela