Forevermore

Flowers of purple and white

Publicerad 2021-05-30 22:34:00 i Äventyr,

Var vid vårt andra hus idag och katten låg och väntade💛 (null)
Syrenerna kommer mer och mer och de är så vackra💜 Detta år ska vi för första gången testa göra syrensaft. För många år sedan såg jag en flaska syrensaft i en affär i Kåseberga men den var sjukt dyr, typ 89 kronor för inte ens en liter så då bestämde jag mig för att göra egen men det blev aldrig så förrän detta år. 
Myran ville vara med på bild ❣
(null)
Om man ser en blomma med fem kronblad ska man äta den och önska sig något. God är den inte så ska bli väldigt intressant att se om saften blir god.
(null)
Syrenbuskarna tar över stubben där den gamla almen stod. Minns det som igår den togs bort. Den var sjuk och hotade huset. Så tragiskt för almar är så vackra och den var så vacker. Ofta ser man almstubbar med nya grenar men här blev aldrig något sådant.
(null)
Tog denna bilden. Kanske betyder den något❣   
(null)
Liljekonvaljerna har också kommit.
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela