Forevermore

Alice❤️

Publicerad 2022-06-23 11:27:22 i Högtider, Över bron till den andra sidan,

Jag kallade ofta Lullaby för Alice så det är liksom hennes namnsdag idag❤️ Jag önskar att jag kunde komma ihåg när det var men jag hade varit ute och jag hälsade henne med ''Hej Alice'' Jag tittade på henne och hon tittade på mig. Jag hade ingen aning om var det kom ifrån, det bara kom. Varje gång jag kallade henne Alice tittade hon på mig på ett speciellt sätt. Som om det var hennes namn i ett tidigare liv, och kanske var det så. Sedan hennes död har jag känt en så stark koppling till Alice Tegnér. Hon anses vara den främsta svenska skaparen av barnsånger under 1900-talet. Tänk om och kanske men det är verkligen konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela