Forevermore

Ivö

Publicerad 2022-06-06 23:41:00 i Högtider, Äventyr, Över bron till den andra sidan,

Idag åkte vi till Ivö. Vi brukar göra det då och då men det var ett tag sedan senast. Trodde det skulle vara aslång kö till färjan men det inte alls många. När vi anlände låg färjan i hamnen i Ivö.
Jag gick sönder av att se denna bilen. Sen kommenterade pappa såklart den och det gjorde ännu mer ont.
Det är gratis att åka över😊
Påminnelserna är verkligen överallt och de drar undan golvet från mina fötter varje gång.
Jag brukar vara åksjuk under färjan men inte idag✌
Första stoppet var kyrkan;
Älskar att läsa såna här tavlor;
En mycket vacker kyrka är det;
Med en läskig trappa in i själva kyrkan;
En liten och mysig kyrka. Och kallt var det men det var skönt;
Altaret;
Här har vi doppfunten;
Ville verkligen tända ljus men de var slut😟
Prediksstolen;
Orgeln;
Har alltid velat lära mej spela orgel;
Mycket fina fönster;
På kyrkogården fanns denna grav. Svenborg är ett ovanligt namn och min ena släkting heter Svenborg🙂
Begav oss till källan;
'Elva väninnor och var och en hade i sin tur 1000 jungfrur' ... Umm; wow.
Senast vi var här var källan nästintill omöjlig att hitta. Letade överallt och när vi gett upp hittade jag den;
Tada🙌
Efter kyrkan var det dags för biskopskällaren. Färjan har en prioriterad linje och vi diskuterade vem de menar med det och kom på att ambulans, brandbilar och sjuktransporter passar in; ''Vi pratade om vem som passar i prioriteringslinjen, jag vet en till. Jag såg en bil och det stod distriktsveterinärerna på sidan'', sa pappa. Det fanns absolut ingen anledning för honom att säga det Att mina föräldrar vill att jag dör är jag van vid. Jag vet i alla fall att de kommer torteras i helvetet.
'Enligt traditionen ska han ha drabbats av spetälska' .. Umm traditionen?
Det där med blixten är verkligen så intressant; som om någon inte ville ha byggnaden där.
Och så här ser den ut;
Stängd idag men kanske öppnar sensommar / höst.
Man kan kika lite. Senast vi var här var jag nere i den. Alla spindelnät gav mej panik men den var så fashinerande att se så förhoppningsvis är den öppen nästa gång vi kommer hit.
Pappa stannade vid sidan av vägen för att släppa förbi en fortkörande bil och mamma pekade ut denna dekoration. Jag kunde inte tro det. Månen är en symbol för Lullaby och jag lyssnade på 'Pass Slowly' av Seether vid den tiden. Den låten har varit så speciell för mig sedan Lullaby togs, speciellt raderna 'Oh God I miss your touch, the way that you keep me safe, I won't let you fade away, my friend' Hon fick mej att känna mej så säker.
Vi köpte pepparkakor i pepparkaksbageriet och medans vi var där inne ösregnande det. När vi var klara hade regnet avtagit till några droppar. Efter kände vi att vi ville ha glass i Ivö hamn innan vi åkte tillbaka till Barum. Så många flaggor som sa att det enda märket av glass de hade är Engelholmsglass. Engelholm är den gamla stavningen av Ängelholm. Jag sa att jag inte ville ha någon glass och mamma blev upprörd och skrek på mig för att jag inte ville ha någon. Hon vägrade förstå att anledningen till varför jag inte ville ha glassen är på grund av den där jävla staden. Hon upprepade hela tiden att Engelholmsglass bara är ett namn men sedan sa hon, "Okej jag förstår" men det var tydligt att hon inte gjorde det. Och pappa skrek också, han sa att det bara är ett jävla namn. Jag ser verkligen Thomas som min son. Jag undrar om de hade sett det annorlunda om jag faktiskt hade fött honom men det är så tydligt att de inte bryr sig om mig så ingenting skulle ha förändrats. De vill ha mig som de ville ha Thomas, som de ville ha Lullaby; död och begravd. Regnet öste ner när vi gick in i kiosken och sen ösregnade det.
(null)
På kvällen blev det tjock dimma.
Google’s bild idag är🥺❤️ Det är som att rådjuret tittar rakt på mej, jag kallade ofta Thomas för Bambi❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela