Forevermore

Eurovision Song Contest 2022: Semifinal 1

Publicerad 2022-05-12 10:55:00 i Musik,

Måneskin vann med 'Zitti e buoni' förra året är det Italien och Turin som håller i Eurovision Song Contest det här året.
'Eat Your Salad' av Citi Zēni från Lettland är verkligen en annorlunda låt. De blev av oklar anledning inte tillåtna att sjunga 'I eat veggies and pussy' men publiken sjöng det åt dom och det var så fint. Tyvärr gick det inte vidare😕 Med tanke på hur populär låten är så är det så konstigt. Jag gillade verkligen 'Boys Do Cry' av Marius Bear från Schweiz. En fin låt. Särskilt gillar jag 'Sometimes aeroplanes fall down from the sky and mountains, they crumble, and rivers, they run dry' 'Stefania' av Kalush Orchestra från Ukraina berörde mej när jag hörde den. Jag kände mej samhörig med den på ett sätt jag ej kan förklara. Kollade vad texten betyder igår och han sjunger 'lullaby' MY HEART🥺❤️ 'Intention' av Intelligent Music Project från Bulgarien gillade jag mycket men de gick inte vidare😕 'Trenulețul' av Zdob și Zdub and Advahov Brothers från Moldavien tyckte jag om från första stund men kan inte gilla förrän jag kollat vad texten betyder så det gjorde jag igår. 'Saudade, Saudade' av Maro från Portugal var väldigt annorlunda. Sa till föräldrarna att det låter som en dödsmässa eller ritual. Blev ganska så upprörd över att de gick vidare men så kollade jag igår vad texten betyder och wow. Ordet Saudade syftar på en melankolisk längtan som du kan känna efter något eller någon du saknar eller efter något som kanske aldrig har hänt.'Guilty Pleasure' av Mia Dimšić från Kroatien var ovanlig och jag gillade den verkligen men hon gick inte vidare😕 Blev ju upprörd när jag i Mars (..inte en chans det var i mars..) fick veta att granndlandet valt 'The Show' med Reddi från Danmark men åhh, va ledsen jag blev att det inte gick vidare😕 Jag älskade 'Halo' av LUM!X feat. Pia Maria från Österrike och blev ledsen över att de inte heller gick vidare😕 'Give That Wolf A Banana' av Subwoolfer från Norge älskar jag också. Mitt hjärta fylldes av så mycket kärlek att se de på scen och det fylldes ännu mer när de kvalificerade sig som jag visste att de skulle göra men jag var så nervös och bara❤️ Jag vet att Thomas absolut skulle ha älskat dem och det kändes som att han satt där med mig❤️ Mellanakten var såå häftig💗

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela