Forevermore

Skånes Djurpark: Hösten

Publicerad 2019-10-26 21:43:00 i Mat & Sådant, Äventyr,

Ända sedan jag var liten har jag viljat åka till Skånes Djurpark på hösten, när det är dekorerat med pumpor, när hösten verkligen känns i luften och idag åkte vi äntligen dit.
Fortfarande den bästa skylten mina ögon skådat.
Precis som Vellingeblomman har Skånes Djurpark dekorerat med pumpor.
Getternas hus hade fått cool dekoration.
Men getterna själva var inte alls så sugna på att kela som senast..
Det var mycket behagligare temperatur är när vi var där senast. Då var det väldigt varmt. Det var kyligt på pakeringen men då själva området ligger i en sänka var det inte alls så kallt som det ser u. Det var mysigt med all dekoration❣
På olika platser i parken fanns liknande💛
Ren💓
En annan ren💓
💓
💛
Vissa träd hade ögon och näsa
Åt korv till middag. Inte jättegod..
Pappa åt en väldigt lång korv.
Köpte en varsin mugg i entrén och så får man fylla hur mycket varm choklad, kaffe eller té man vill. Inte så god choklad men det värmde i alla fall.
Korpar är vackra fåglar, men lite obehagliga. De skriker ofta där vi bor och det går ofta kalla kårar längs min ryggrad när jag hör dom.
Såhär var det dekorerat under där korpen satt. Jag älskar det❣
En uggla💗
Lodjuren var ute💕
Vildsvinen var inte alls lika aktiva som i Augusti.
Ett troll.
Den lilla hästen gick kom ut och drack när vi kom förbi💓
En visent💗
Älgen åt pellets💗
Såhär var det dekorerat på ett annat ställe, häftig detalj.
💓
När vi skulle hem hade en get tagit sig ut ur huset men den ville inte bli klappad :(
Tyvärr missade vi mycket den här gången då tiden verkligen flyger iväg när man är på en djurpark men men, kanske åker vi dit igen.

Kommentarer

Postat av: Jasmine

Publicerad 2019-10-27 05:19:16

Vad fint de dekorerat parken! Mysigt att kunna köpa sig en kopp att under vistelsen fylla med valfri varm dryck. :)

(Sent) Svar: Tack snälla! Fler bilder från bröllopet kommer att publiceras.

Kram

Svar: Ja, superbra idé :) Det var en hel del som fyllde sina muggar.
Karin

Postat av: Pauline Hurtig

Publicerad 2019-10-28 15:12:08

vad mysigt! :)

Svar: Ja <3
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela