Forevermore

Band jag älskar: Linkin Park

Publicerad 2020-03-03 22:11:00 i Musik,

Jag har gjort nästan samma lista om Evanescence (click here) samt Within Temptation (click here) samt Takida (click here) och nu är det alltså dags för Linkin Park. Jag hade denna listan i utkast redan innan Chester dog men jag raderade alla mina utkast när jag slutade blogga så jag skrev om den. 
 
Första låten jag hörde:
Var jag hörde den minns jag inte men det kan ha varit i en skivaffär eller hoss min mormor. Första gången jag såg videon blev jag helt förtrollad. Intressant att notera är att det var den sista låt jag lyssnade på av Linkin Park innan jag läste nyheten. I bilen på väg hem från marknaden kände jag ett enormt obehag och spelade därför 'Papercut' för att lugna ner mig. Det hjälpte inte. Senare på kvällen läste jag nyheten och 'Why does it feel like night today? Something in the air's not right today' fick plötsligt en helt ny mening.
 
Bästa videon:
Ja, det var ju extremt svårt kan jag ju nämna. Tillbaka då i 2017 vet jag att jag valde 'Waiting For The End' men jag valde 'Faint' nu eftersom den är så ovanlig då den börjar med att det känns som man är på scenen med dom samt Chester's hopp vid 2:25.
 
Fyra låtar jag tycker mycket om:
Den är med i filmen Transformers: Revenge of the Fallen (eller De Besegrades Hämnd som den heter på svenska) och med textrader som 'I remembered black skies, the lightning all around me, I remembered each flash, as time began to blur' och 'There was nothing in sight but memories left abandoned, there was nowhere to hide, the ashes fell like snow and the ground caved in between where we were standing' träffar den rakt i hjärtat.
'Skin To Bone' vill jag verkligen ha på min begravning trots att jag inte vill ha någon begravning. Tycker att det är hima märkligt att Anna Bergendahl sjöng 'Ashes to ashes and dust to dust' när Mike sjunger 'Ash to ashes, dust to dust' i denna men också så coolt.
Den är med i filmen Transformers: Dark of The Moon (eller Transformers 3 som den också är känd som) och har verkligen hjälpt mig mycket. Jag gillar särskilt texraden 'As if the sky had blown the heavens into stars'
Den är så mäktigt och ja, det är alla deras låtar men det är på sättet den är byggd på som gjorde att jag valde den.
 
Whoa, nämen det var ju inte så svårt. Och bara så att ni vet; jag ÄLSKAR alla låtar som Linkin Park har gjort, därav ingen 'En låt jag inte tycker om' Vad tycker ni om Linkin Park? Har ni någon favoritlåt? Någon låt ni inte tycker om? Eller har ni kanske aldrig hört talas om detta band förut? 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-03-04 13:11:35

Gör fortfarande ont.

Svar: Ja :(
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela