Forevermore

Band jag älskar: Within Temptation

Publicerad 2017-06-08 17:13:00 i Musik,

Jag har gjort nästan samma lista om Evanescence (click here) och nu är det alltså dags för Within Temptation. Detta kommer att bli så himla svårt x)
 
Första låten jag hörde:
Alltså, jag tror att det var den?? Det kan ha varit den men jag har ingen aning?? Sjukt märkligt...
 
Bästa videon:
Jag ÄLSKAR ju verkligen övergivna byggnader och platser (och har hittils besökt det här och det här) och därför träffar videon till 'Memories' rakt i hjärtat. Jag gillar verkligen att hon sjunger ''gods'' istället för ''God'', som om hon bad till alla hon kunde komma på bara för att han skulle stanna kvar hos henne men till slut inser hon att hon måste låta homom gå.
 
Första konserten:
På Sweden Rock Festival, den 7/6 2014 (det känns som igår = jag om allting nuförtiden) Det var en mycket magisk upplevelse. Och ja, jag typ dog när de spelade 'Memories' (och jag var sur över att jag och mamma inte åkte till Amsterdam det året och såg en konsert med dom)
 
Fyra låtar jag tycker mycket om:
Om hur svårt det kan vara att se att vissa människors avsikter inte är rena trots att deras hjärtan kan verka gyllene.
Jag skrev detta en gång: She have went through something terrible, something undescribable and she says heaven was waiting for her meaning heaven was only a step away. She had this someone that tore her down to that point where she considered taking her life and she’s bittersweetly telling him that she won’t pass through the tunnle to heaven as she have things / persons she love and their presence is stopping her. She knows the only way she can really be together with this person is in death and she wants him to be the one coming to take her with him into heaven. She is afraid of dying, and of him, but feels safe when he’s around but is he really dead? To her he is, and that’s the worst feeling in the whole void they call a life. To mourn the loss of a person who is still alive. She will come after him when he dies though, as the chorus so nicely tells ’Whenever you call for me, know that I’m only one step behind’ as she have nothing left when he bites into the grass (meaning dies in other words) The ’’aaaaaaaaa’’ is that to you can’t die of a broken heart but you will wish you could.
Texten dansar i perfekt harmoni med Sharon's röst och instrumenten häller upp det i ett badkar som jag vill simma i för alltid: 'Lost' är en av de bästa låtarna som någonsin har skrivits.
Inflikar att jag älskade den låten långt innan filmen 'Frozen' släpptes (då jag är ett stort fan av den filmen) Musikvideon träffar mig i rakt i hjärtat varenda gång jag ser den </3
 
Bonus:
Intressant fakta: när jag fick albumet 'The Silent Force' och sången fortsatte efter att musiken saktar ner vid 2.59 så kände jag, ''Whaaat?'' för jag har ett annat album där låten är med (’Bandit Rock Most Wanted’) och på det albumet slutar låten 2.59.. Båda versionern är superbra tycker jag ^^
 
Whoa, nämen det var ju inte så svårt. Och bara så att ni vet; jag ÄLSKAR alla låtar som Within Temptation har gjort, därav ingen 'En låt jag inte tycker om' Vad tycker ni om Within Temptation? Har ni någon favoritlåt? Någon låt ni inte tycker om? Eller har ni kanske aldrig hört talas om detta band förut?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-08 19:03:01

Jag älskar deras låt 'Memories'! Den är så fin❤️ Vem var du på Sweden Rock med? ^^

Svar: Mina föräldrar =)
Karin

Postat av: Louise

Publicerad 2017-06-09 10:59:44

Whoa, dom är superbra :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela