Forevermore

Are you crying sometimes, are you crying sometimes, abandoned building?

Publicerad 2017-04-26 09:48:00 i Äventyr,

Det började i Fredags med ont i halsen. Efter middagen gick jag och mamma och la oss och så sov vi i två och en halv timme. Resten av Fredagskvällen var en plåga. Jag mådde fruktansvärt. På Lördagen mådde jag mycket bättre. På Söndagen var det sämre igen. Då började förkylningen och i Måndags ... Då var den en sådan dag då jag verkligen undrade: 1) Hur mycket snor finns det?? 2) Kan näsan ramla av?? & 3) Kan man hosta upp lungorna?? Idag mår jag väldigt mycket bättre (har en sådan hemsk träningsverk i magen på grund av hostan däremot så det gör såååå sjukt ont när jag väl hostar) Mamma har varit hemma hela veckan men idag arbetar hon igen. Hon hade behövt vara hemma idag med hävdade hon men vikarien kunde inte idag. Jag skyller på havet för min förkylning började ju med ont i halsen; mamma skyller på pappa. Han hostade hela förra veckan och han är inte den som håller för munnen när han hostar vilket stör både mig och mamma väldigt.
 
Men nu: Vad gjorde jag i Söndags? Ännu ett övergivet ställe!!! Besökte två olika second hand affärer och pappa pratade om 'Jägarehuset' ''Kör dit'', sa jag och han lydde för han var också väldigt nyfiken.
Mamma var superdum och sa, ''Det bor nån där'' ''Nej'', sa pappa ''Det gör det inte'' Ibland är han snällare :-)
Tillhåll för kriminella? Definitivt. Har förut kört förbi detta uthus och sett en massa datorer slängda...
Ett annat rum ...
... med graffiti, målad 2017 ...
Jordkällaren fick jag inte gå ner i sa pappa :(
Vi hittade brunnen. Såna här måste man se upp med när man besöker övergivna platser. Ingen vet hur djup en brunn kan vara och man vill ju inte trilla ner.
Jägarehuset har en gång i tiden används just vid jakt och här har en gång i tiden hundarna fått vänta på att jägarna skulle ut och jaga. Förr fanns det ingångar till uthuset så att hundarna kunde gå ut och in.
Huset finns inte kvar. På gamla kartor kan man se att det funnits ett. Jag undrar verkligen vad som har hänt med det. Tänk om marker kunde prata .......
Jag undrar verkligen vad som hade hänt om personerna varit där. Vill inte tänka på det. Hade förmodligen inte suttit och skrivit ner detta nu. Det är nackdelen med övergivna platser som ingen tittar till; hemlösa och / eller kriminella kan ta över. Alla övergivna platser ägs av någon. Det finns ingen övergiven gård eller övergivet hus som inte ägs av någon. Jägarehuset tror jag måste ägas av slottet. Vittskövle Slott. Antagligen vet dom vad som händer i deras jakttorp (om det nu är deras vill säga - slott och herrgårdar hade oftast ett jakttorp förr nämligen) men jag tror inte att dom bryr sig, eller kanske bryr dom sig men det är kanske bäst att låta det vara. Om man blandar in polisen kan det bli verkliga problem. Bäst då att låta de kriminella härja fritt. Tragisk men sant. Tyvärr.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-04-27 19:49:52

Fyyyy hade vart livrädd😳 Men så coolt😞

Svar: Ju fallfärdigare huset är, desto säkrare kan du vara på att ingen bor där. Detta huset ligger nära en starkt trafikerad väg (=bra för kriminella) så om du ser ett hus i skogen eller på en landsväg kan du vara ganska så säker på att det är obebott.
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-28 19:27:32

Hur är din förkylning nu?

Svar: Jag har ingen smak och ingen lukt. Näsan rinner inte så som den har gjort. Jag pratar konstigt. Hostan gör sig påmind då och då (men jag kunde somna direkt igår och även sova hela natten, yay)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela