Forevermore

Getting weaker and soon you are gone What will tomorrow bring?

Publicerad 2017-04-26 08:57:00 i Äventyr,

Jag gjorde något ovant för ett antal veckor sedan.
I många, många år har vi kört förbi en gård. Det finns många övergivna hus men den där gården har alltid varit speciell. Inte vet jag varför. Samma med ett hus i Linderöd. Some just got it okay. Stor är den kan jag nämna. Väldigt stor dessutom. 'En dag ska jag bo där' har jag tänkt. Kruxet är ju såklart att alla övergivna byggnader ägs av någon. Såvida inte denna någon har eget vatten och ingen el och ligger död i huset och inte har några släktingar som bryr sig om ifall personen dött såklart. Hur som haver så började jag prata om den där gården. Om att utomlands så får man faktiskt besöka övergivna platser såvida: 1) Man inte bryter sig in 2) Man inte förstör något och 3) Man inte tar något därifrån så idag stannade vi till vid gården så att jag kunde ta en del bilder. Det kändes såå förbjudet haha. Och jag var så exalterad :D Efter idag så vet jag med säkerhet att ingen bor där men att någon faktiskt använder stället i viss mån. Många gör så. Köper huset / gården för marken, brukar marken och låter själva byggnaden / byggnaderna förfalla (vilket är så himla tragiskt) men det hindrar inte mig. Denna gård ligger precis vid vägen. Därav vågade mina föräldrar lyda min vädjan. Privata vägar är privata och ska därför inte äventyras även om skylten 'Privat Väg' inte är utsatt. Men hus och gårdar som ligger ensliga intill en allmän väg är okej. Så tycker jag. Så borde alla tycka.
Jag gillar verkligen att färgen har flagnat av. Det ser så äkta ut på något sätt:
Länkad tillsammans med en byggnad:
Och vad kan väl den dölja? Foto taget från motsatta sidan:
Och visst ser detta nytt ut? Helt nytt. Jag undrar vad det är och var för omodig för undersöka noga :/
Nästa gång, om några veckor kanske, så ska jag undersöka den här sidan. Dörren är på glänt = då är det okej att kika in:
Åhhhh, vad jag vill köpa en förfallen gård / ett förfallet hus och restaurera det. Inte bokstavligen jag såklart, för jag kan ingenting om sådant, men att se förvandligen från hie till vad det en gång var måste ju vara sååå spännande.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-04-27 19:48:29

Åh vill också besöka övergivna & coola platser😒

Svar: Det är verkligen magiskt. Om ni har bil så kör vägar ni inte har kört innan. Övergivna hus och gårdar är mycket, mycket vanliga, i alla fall i Skåne :-) Tänk bara på att inte förstöra något.
Karin

Postat av: Ronja

Publicerad 2017-04-27 21:36:34

Så kul det måste vara att leka i. Roligt men farligt.

Svar: Min familj äger en ödegård eller eh, den är inte öde för vi tar hand om den i viss mån och är där ganska ofta. Jag brukar låtsas att någon bor där och så smyger jag omkring ^^ Att utforska på markerna är också superkul!! Jag har varit där många, många gånger men man hittar alltid nya vinklar och spännande ställen som man inte har sett förut :D
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela