Forevermore

När den man minst anar är fienden

Publicerad 2015-06-24 08:44:00 i Allmänt,

Måndagen började jättebra, tog en smoothie och drack den men sen började ett fruktansvärt magont som kom i vågor med intensiv kraft. Det gjorde så ont så jag tror aldrig att jag haft så ont. Såklart skyllde jag på smoothien. Det har varit fel på den eller så är syran från den för intensiv för mig men när jag berättar för mamma är det inte någon sensation för även hon har känt sig dålig och även min pappa får vi veta när han ringer. Dom kräkte inte men kände sig kassa. Jag kräkte flera gånger under Måndagen och mådde allmänt kasst. Vi alla tre skyllde så på glassstruten från Söndagen. Ett ställle som varit nedlagt i flera, flera år (långt över 10 år) har nu öppnat och vi köpte glass där som var supergod men servetterna vi fick om strutarna luktade mugg. Servetterna har nog varit där sedan förra ägarna skämtade vi om och säkert även strutarna (även fast det inte var något fel på dom) Men, vi började även misstänka annat, som laxen vi hade till middag på Söndagen och den hade tinat i garaget då det inte fanns plats för den i kylskåp men då skulle min pappa, som fått laxen som middag mått ännu sämre. Jag misstänkte även grädden då mamma och jag gjorde en rulltårta i Torsdags som vi inte åt upp och grädde förvarande även ett litet tag i denna varmare tid är inte bra men mamma blev inte sämre av grädden i Måndags. Hmm.. Igår sa dom det på radio. Vattnet är förorenat. Jahaja. Och det gick till...? Det vet dom inte men allt vatten ska kokas innan det dricks och man ska borsta tänderna i köpevatten. Detta förklarar varför vi mått så dåligt samt att jag fick det värsta (då jag drack sju glas vatten (!!) i Söndags) och även varför Lullaby fått diarré efter så pass långt uppehåll. Jag mår mycket bättre idag. Mamma fick det lindrigast av oss (förmodligen då hon dricker mycket te som ju binder magen) Och pappa är forfarande kass (på grund av att han antagligen är på väg att bli förkyld) Ingenting av det vi åt smakade annorlunda och inte heller vattnet. Men så det kan bli. Här misstänker vi maten och så var det drycken. Inte direkt det första man misstänker..

Kommentarer

Postat av: Janie

Publicerad 2015-06-25 21:43:49

Men usch! Fy vad otrevligt :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela