Forevermore

Lindt Påskägg

Publicerad 2015-03-24 11:09:00 i Mat & Sådant,

Det är inte Påsk förrän nästa vecka men redan för några veckor sedan hade affärerna ställt fram Påskgodis (inget konstigt med det, Julsakerna kommer fram redan i September) Förra påsken firades i Texas och även fast vi kikade runt i affärerna både innan och efter resan kunde vi inte finna Marabou's påskägg i choklad med mjölkfyllning. De är mina absoluta favoriter och finns med på min lista över det godaste som finns i världen men vi fann dom inte :( Ibland säljs dom och ibland inte. I Söndags när vi var på jakt fann vi påskägg men av Lindt. Dom ska vi ha sa jag och jippie, dom smakar nästan exakt som Marabou's! Inte bra att kopiera så där dock för Marabou's Påskägg har funnis sedan jag var liten och Påskäggen från Lindt har jag aldrig tidigare sett.

Kommentarer

Postat av: junkfoodjunkie

Publicerad 2015-03-26 13:19:00

Så gott ^^

Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Publicerad 2015-03-27 14:12:09

Åh mums! Gillar både Marabous och Lindts. Fast bara för att just du inte sett dem tidigare betyder det ju inte att de inte funnits ;) Fast i år blir det Creme Eggs från England istället ^^

Svar: Det har du helt rätt i :) Mailade Marabou och dom kommer inte att tillverka sina ägg i år :(
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela