Forevermore

Toy Story och Barndomen: Stampe - mitt allt

Publicerad 2015-09-09 11:31:00 i Allmänt,

I Lördags var jag på loppmarknad och fann då Toy Story (1:an) på VHS (är det bara vi som har videospelare??) som vi nu sett ut. Har i många år velat ha dom (nu är det bara tvåan och trean kvar, wohoo!) och har aldrig blivit av att vi köpt dom nya konstigt nog (fyran kommer 2017 :D) Har faktiskt aldrig sett 1:an, bara 2:an.. Mycket märkligt. När jag ser såna filmer som Toy Story där ju Andy (pojken det handlar om) får en ny leksak (Buzz Lightyear) och liksom glömmer bort sin andra leksak (Woody) då är det någonting som händer i mig alltså. Jag tänker då på alla mina djur (har seriöst minst tre sopsäckar, taskigt att ha dom i sopsäckar jag vet men dom är så stora och bra att ha saker i, på vinden fulla med mjukdjur och en hel armé här nere - mamma skrattade åt dom igår) och hur mycket jag saknar att vara liten. Ett mjukdjur följde med mig överallt och det är kaninen på bilderna nedan. Han heter Stampe. Jag vet inte hur gammal jag var när jag fick honom men det var i alla fall på Sjukhuset i affären (som inte finns kvar längre??) Skulle göra någon ögonundersökning tror jag att det var och det var inte min tid ännu så jag och mamma kikade i affären. Där fanns Stampe med andra kaniner av samma sort, i olika färger Han var nog ganska dyr för mamma ville inte ge mig honom :( men om jag var snäll mot doktorn så skulle jag få honom :D Om jag var snäll eller inte vet jag ej men jag fick honom i alla fall, yippie!!) Jag glömde honom på olika platser när jag var liten: på klätterställningar, vid kaninhål vid vårt andra hus (tänk om kaninerna hade dragit ner honom!!) tillexempel och han har varit med på varenda resa jag gjort och han ska alltid med (tillsammans med en anka som heter Anki - någon som minns Anki & Pytte? Den ankan) Stampe är inte längre med mig överallt, vart jag än går men jag köper och får babykläder till honom som jag klär på honom (hallå, han är ju min baby liksom) Lullaby älskar honom, hon slickar på honom och han får rida på hennes rygg <3 En gång i tiden var han fluffig och man kunde ställa öronen som man ville men inte nu mer, det syns verkligen att han är min favorit <3 (och där mobbade jag alla mina andra cirka 2.000 mjukdjur..) men ja, ni förstår, man får ju alltid en favorit och min favorit är Stampe.

Kommentarer

Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Publicerad 2015-09-09 13:03:56

Älskar toy story :)

Postat av: LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Publicerad 2015-09-09 13:59:14

Jag minns när jag hade VHS! Hade en tv med VHS i men den gick sönder... så sen hade jag en tv med dvd i, men nu har jag bara en tv. Har dock kvar massa VHS från när jag var liten någonstans. :)

Sva: Han heter Bebis, haha. Eller ja, han heter Bonzo från början men lyssnar mest till Bebis. Han är blandras mellan labrador, jaktlabrador, border collie och rottweiler. :) Han är 10 år, så egentligen ingen bebis, hah!

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2015-09-09 14:44:19

Toy Story är ett par av mina favoritfilmer! Har du sett trean? Gråter verkligen floder till den!

Svar: Nej tyvärr :( Men ska söka efter den alternativt beställa den!
Karin

Postat av: Erica

Publicerad 2015-09-09 15:43:18

Åh, det här påminner mig om en nalle som jag hade när jag var liten. Jag vet att han var min absoluta favoritnalle och att jag hade med mig honom på massa ställen. Jag tappade honom ute en gång och blev helt förkrossad, men han hittades igen. Nu har jag dock ingen aning om var han är eller vad som hände med honom. Skulle gissa att han ligger i något förråd nånstans. Får nästan lite dåligt samvete nu när jag skriver det. :3

Postat av: Moa Persson

Publicerad 2015-09-11 20:03:30

haha men gosis!

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2015-09-12 00:19:14

Jag har två gosedjur jag haft i nästan 23 år snart <3

Postat av: A M

Publicerad 2015-09-12 09:15:54

Toy Story är så mysig!

Postat av: Boel

Publicerad 2015-09-12 12:38:11

Åh toy story <3

Postat av: Julia Müller-Sandvik

Publicerad 2015-09-13 19:26:59

Min favorit är Björne, älskade björne. Han har nästan ingen päls kvar för att han är så sönderälskad :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela