Forevermore

Yeah, I got a first class ticket, but I’m as blue as a girl can be

Publicerad 2015-09-18 14:59:00 i Resor,

Den här Måndagen kommer inte att bli som vanliga Måndagar, jag och mamma reser nämligen till USA. Vi börjar med New York City och sedan åker vi vidare till Galveston Island (Texas), mest för att om vi inte trivs i New York, så kan vi räkna ner dagarna och längta vidare för Galveston har jag besökt förut, där var fantastiskt. New York har varit en dröm sedan jag var liten men jag är vääldigt misstänksam. I flera månader har jag vetat om det och jag har funderat väldigt länge på hur jag ska skriva det, för jag vill ju att det ska låta vackert men då jag inte kan komma på hur jag skulle skriva det (är liksom väldigt bra på att skriva dikter och låtar) så blev det rätt ut istället. Denna resan är svårare att bearbeta än andra, den är väldigt svår att förstå. Och varför det då? Jo, vi reser reser i Business/Första Klass hela vägen. Det går i vågor det där. Vissa dagar tänker jag att det inte är sant, andra dagar blir jag liksom helt euforisk och tänker liksom, ''Jag ska resa i BUSINESS!!!'' Detta betyder ju såklart att jag och mamma reser med två incheckade väskor vardera vilket ju såklart är jättebra - särskilt med tanke på alla dessa antikaffärer i både NYC, men även i Galveston. Jag oroar mig över mycket: maten och stranden såklart, och djuren och överlag, men kanske det främsta ändå; jag är rädd att bli dåligt bemött även i Business/Första Klass, kommer det kännas som att det var onödigt. Men SAS, vänta er ett aggressivt telefonsamtal då :)))

Kommentarer

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2015-09-20 03:47:02

du får skicka vykort haha <3

Svar: jag vill inte skaffa gymkort för då skulle jag mest känna mig pressad att göra det eftersom jag betalat för det. tränar jag, ja då vill jag att det ska kännas kul. :)

Svar: Gärna! Skicka din adress till mig bara :)
Karin

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2015-09-20 03:51:04

Svar: läste nyss att du ska till new york, fy farao vad avis jag är??? du får skicka vykort haha...
jag gillar låtbitar som titlar men oftast känns det som om ingen låt passar in... kram och hoppas resan blir fantastisk <3

Svar: Är så nervös att jag inte ska trivas där haha :( Been there, done that - och ibland kan man inte välja vilken låt för ibland (fast ganska sällan) känns det som om att alla passar in haha x) Kram och tack <3
Karin

Postat av: Liene Svärd

Publicerad 2015-09-20 08:54:16

Wow vad kul, skulle vilja till NY nån gång, även Texas :) och Kalifornien står höggs på listan.

Svar: Texas är helt amazing!! Även Houston gillade jag sist :) Kalifornien (närmare bestämt LAX) har jag mellanlandat på men jag trivdes inte alls på den flygplatsen och jag brukar trivas på flygplatser :( och skulle inte vilja besöka någon annan plats heller, men det är kanske annorlunda när man bokat resan för att bo i Kalifornien.
Karin

Postat av: Alice Larsdotter

Publicerad 2015-09-20 12:23:26

Ja det var verkligen snyggt!!

Postat av: Julia Müller-Sandvik

Publicerad 2015-09-20 20:13:19

Underbart! Jag reser inte så ofta, men när jag gör det så reser jag ALLTID i business ^^ Det är tyvärr ingen större skillnad för de flesta flygbolag, bara att man får sitta längst fram, får gratis alkohol och gratis mat, hehe... och får stiga på först :)

Svar: Åhhh, det är sååå spännande!!!
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela