Forevermore

Flygresorna förstörde mitt liv

Publicerad 2016-04-26 10:37:00 i Mat & Sådant,

Flygresorna förstörde mitt liv är något jag brukar säga med ett mystiskt leende. Egentligen är det sant. Den vidriga doften av flygplansmat har lett till att jag inte kan äta pasta av något slag. Mår illa när jag ser det, oavsett form. Maträtten 'spaghetti och köttfärssås' gör mamma ibland och jag brukade säga: ''Världens godaste!''. Kan numera bara äta köttfärssåsen. När jag hjälper mamma att smälta smör (seriöst det roligaste som finns) får jag ibland kväljningar på grund av doften som ibland påminner mig om flygplansmaten. Drömmen om att åka till Italien och äta Spaghetti kan jag bara glömma. Spagetthi Bolognese (åt nästan alltid det i Grekland) kan jag också glömma nuförtiden. Saker och ting ändras hela tiden. Kanske kommer kärleken till pasta tillbaka någon gång (som kärleken till pizza gjorde), kanske nu när jag aldrig någonsin kommer att kunna sitta i Echonomy på långresor igen.
 
Skillnaden mellan maten i Business och Echonomy är extrem:

Kommentarer

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2016-04-26 15:40:46

Om du kunde äta min pastagratäng skulle du nog gilla pasta igen 😁😁😁

Svar: <3
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela