Forevermore

Sommarlovsprogram

Publicerad 2016-07-08 11:20:00 i Allmänt, En Svunnen Tid,

Sommarlovsprogrammet 2016 är ju i full gång på TV. Ser det ibland på kvällen, aldrig på morgonen och visst, det har sina poäng men är det någon som kommer ihåg dessa?
  • Badeboda Bo (2003) - Det jag minns mest av det är Spegel, Spegel som handlade mest om en piktittare som en flicka hade. Så pekade hon på den och kom in i en annan tid. Minns inte så mycket av själva Badeboda Bo men visst var det ett hotell som hotades av konkurs?
  • Sommarlovskåken (2004) - Minns bara Sökandet efter Skattkammarön. Älskade den men minns den inte något vidare idag.
  • Sommarlov 05 - Älskade Parallax som var det bästa program det året. Slutet däremot??
  • Hej Hej Sommar 2006 - Emblas Hemlighet. Som jag älskade den. Har den till och med på DVD efter alla dess år. Flyg 29 Saknas har jag också på DVD. Alla avsnitten. Besällde den från Ginza tror jag men det var måånga år sedan.
  • Hej Hej Sommar 2007 - Blue Water High. Som jag ville åka till Australien haha.. Så coolt med vågorna ju. Såg ett avsnitt för en tid sedan på Barnkanalen och tja, vissa program växer man kanske från. Jag vet inte eller så var jag inte på humör kanske. Unge greve Dracula. Från den minns jag bara att jag tyckte att pappan var jättesnygg och systern jättecool. Ville ha en storasyster på den tiden tror jag.
  • Hej Hej Sommar 2008 - Det femte väderstrecket. Alltså som jag skrattade åt det... Planet Sketch. Minns bara att det var väldigt roligt? Min humor har alltid varit skum.
Såklart minns jag vissa andra program i dessa program också men det är dessa som jag minns mest och som satt sig mest. Det tråkiga med dessa jag listat är att de enda jag har i min ägo är just Emblas Hemlighet och Flyg 29 Saknas. Alltid något i och för sig men i framtiden ska jag ha alla. De måste finnas någonstans. SVT hävdar att allt släppts. Sök och du skall finna? Jag kommer aldrig att ge upp. Vilka minns du?
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-09 23:14:23

Åh vår barndom var bäst <33

Svar: Agree ^^
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-07-09 23:16:59

Planet Sketch lol

Postat av: Kattis

Publicerad 2016-07-10 20:58:39

Ehm jag får väl erkänna att jag är gammal...har aldrig sett nåt av programmen du listar upp!:P Det sommarlovsprogram jag kommer ihåg bäst är Tippen.

sv: Svensk mat...intressant idé! Är det någon särskild svensk mat du skulle föreslå att jag bjuder på?

Svar: Hmm, köttbullar, sill o ägg, fläskpannkaka med lingonsylt, raggmunk med lingon och fläsk, nyponsoppa, kanske något speciellt från det landskap ni bor i. Lycka till :)
Karin

Postat av: Julia

Publicerad 2016-07-11 11:55:37

älskade 2006 och 2007 :')

Postat av: Alice

Publicerad 2016-07-11 14:43:27

ÅH Emblas hemlighet <3 <3 Har nästan sett alla program du lista upp men det var sååå länge sen, minns knappt. Sommarlov-programmet var det bästa jag visste när jag var mindre

Postat av: Anna

Publicerad 2016-08-26 11:47:16

Vår barndom var ju helt klart den bästa. Hade aldrig viljat vara barn officiellt nu, om du förstår vad jag menar, eh, eh :D Sökandet efter Skattkammarön var bäst <3

Svar: Håller helt med.
Karin

Postat av: Marcus

Publicerad 2020-03-24 17:17:55

jag äslkade också morden i midsommar
har letat i typ 10 år men det är som att det alldrig exiterat.

Postat av: Marcus

Publicerad 2020-03-24 17:18:30

jag äslkade också morden i midsommar
har letat i typ 10 år men det är som att det alldrig exiterat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela