Forevermore

Valborg

Publicerad 2016-05-06 11:38:00 i Högtider,

Förra Lördagen var det ju Valborgsmässoafton och idag, såhär några dagar senare (6 dagar närmare bestämt) tänkte jag visa bilder på elden byn har och berätta hur Valborgsmässoafton 2016 var.
 
På dagen var vi i Malmö och besökte Emproria. Temperaturen där inne var rätt okej tyckte jag (mina föräldrar tyckte däremot att det var väldigt varmt) och på kvällen när vi så besökte elden var det extremt kallt. Jag ångrade att jag inte tagit med vantar och huvan till min jacka hade jag också lämnat hemma. Kanske är det på grund av de många timmar spenderade i ett köpcentrum samt kylan på kvällen som ledde till det hemska halsont jag vaknade upp med den tredje denna månad. Sedan kom förkylningen. Jag har mått rätt kasst (tack till den som kom på Alvedon) Inte okej alls då jag ju var sjuk i Februari också :(
 
Nåväl, elden. Som ni kanske ser så är det märken av traktor i marken. I byn där jag bor vänder en bonde försiktigt högen några timmar innan den tänds samt att folk är där och vaktar så att inga djur hinner gå in.
Älskar ni också bilder i svart o vitt?
Det är något väldigt apokalyptiskt med denna bilden ...
Efter elden kör vi alltid en runda och räknar andras eldar. Vi brukar även se djur. Det här året såg vi 11 eldar, 3 kaniner, flygande fåglar, 6 gäss, 2 harar, olika flockar med hjortar samt 1 ensam hjort. Eldantalet har minskat. 2014 såg vi 14 eldar och 2015 såg vi 16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela