Forevermore

9/10 2016❤️

Publicerad 2016-10-27 10:01:00 i Musik, Resor,

Är ni redo? Let's go!!
Nu har jag sett Nickelback live fyra gånger: Bank Atlantic Center i Florida, Olympiahalle i München, Forum i Köpenhamn samt 3 Arena i Dublin. Man vet att man gillar ett band när man bokar en resa enbart för att se bandet live ... Eller alltså, till Danmark behövde vi varken flyg eller hotell. Anyhow, konserten i Dublin var annorlunda än senast jag såg NB live (vilket var i Köpenhamn); Chad's röst var tunnare (men så har han ju fått en cysta borttagen på stämbanden sedan dess också) Vi hade bokat ståplats (eftersom man inte kunde boka sittplats) men på grund av oklara anledningar (mammas gång kanske; hon har ju diskbråck) blev vi, av de som jobbade på arenan, erbjudna sittplats.
Jag (och mamma) bär alltid öronproppar på konserter och festivaler. Man ska vara rädd om sin hörsel. Till skillnad mot andra spelningar med diverse band gjorde öronpropparna nästan ingen skillnad alls. Det var så väldigt högt ljud. Aldrig varit med om det förut. Men nu till vad jag tyckte om banden som spelade. Nickelback hade ett förband med sig nämligen. Jag ber om ursäkt för att bilderna är som de blev. Men principen är där i alla fall, vilket ju är det viktiga.
 
Monster Truck
Lärde mig efter konserten i Florida att aldrig någonsin inte köpa tröja med förbanden också (missade nämligen tröja av det ena bandet då) Men Monster Truck var inte alls lika bra som de tre förbanden Nickelback hade i Florida.. Enligt mig lät Monster Truck fruktansvärt, men mamma tycke däremot att de var jättebra (så hon fick tröjan vi köpte) och retade sig under hela deras uppträdande att hon inte hade höpt deras signerade CD. Så efter det att Nickelback spelat klart var det ner till merchandisen, som tur var (för henne) hade kvar skivan. Jag ska erkänna att jag tyckte att Monster Truck var bättre på skiva. Jag gillade dom inte sådär jättemycket, men det lät bättre i alla fall.
Förstår inte varför man går på konsert med ett ett band som inte spelar där...
Jag kände igen en låt vid namn 'Don't Tell Me How To Live' Jag vet att jag hört den låten någonstans förut men jag vet inte var. Förmodligen på radion.
Nickelback
Mellan förbandet och Nickelback var det paus på ungeför 30 minuter; under pausen satt mamma och jag kvar medans ungefär alla i arenan lämnade sina platser för toalettbesök och ölköp.. När Nickelback så började spela  kände jag mig levande och närvarande för första gången på väldigt länge. Och det är alltid lika intressant när storbildsskärmarna ändras till en måne som saktar snurrar runt och man hör meningar som, ''What the fuck is this?'', ''What's happening?'' samt ''Is there something wrong?'' och så förstår jag och mamma, 'Lullaby <3' för det är just vad som händer när månen snurrat sina varv, de första tonerna av 'Lullaby' spelas. Jobbigt under Nickelback's spelning var att det par som satt brevid mamma ungefär konstant ville förbi för att en stund senare komma tillbaka med plastglas fulla med öl. Och det är så sjukt irriternade. Paret hörde nästan inte en enda hel låt.. I Florida hände det inte en enda gång. Där skötte publiken ölköp och toalettbesök enbart i pausen. Inte bara paret lämnade sina platser; såg flera som försvann och kom tillbaka en stund senare.
Daniel's trumsolo var inte lika långt som de andra spelningarna.
Något som inte hänt under de andra konserterna med NB (eller någon annan konsert jag sett heller för den delen) var att en man från publiken fick komma upp och sjunga med i 'Rockstar' och det var såå coolt. Sjöng bra gjorde han med.
Efter konsertens slut (och de andra besöket i merchandisen) ville vi ha en taxi till vårt hotell. Klockan var då runt 11 och efter en kort stund såg vi en taxi som vi hejdade. Det blev lite obehagligt där ett tag för ett par ville ha den taxin också, men då kvinnan var alldeles för full valde taxichauffören oss istället. När mamma sa till chauffören vart hon ville att han skulle köra blev han förvånad; klockan var ju fakitkst bara runt 11, ville vi inte till en pub istället? Natten hade ju bara börjat ... Men vi fick som vi ville. Taxichauffören blev även förvånad när vi svarade, ''Yes'' på hans fråga om vi åkt till Dublin endast för att se Nickelback. Jag funderade på att berätta för honom att vi en gång åkte till Japan för att se Evanescence men jag besparade honom den chocken. När vi så var tillbaka på hotellet packade vi litegrann och somnade sedan (ändå) väldigt fort (trots att sängen vibrerade på grund av discot som pågick någonstans i hotellet) Varje kväll var det likadant :(

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-27 18:02:10

Åhhh <333

Postat av: Anna

Publicerad 2016-11-02 18:24:23

Fråga: Varför behövde ni inte hotell och flyg till Danmark? Bor ni i närheten? MVH, confused.

Svar: Bor ungefär en timme med bil från Malmö :) Tåget från Hyllie Station till Kastrup tar ungefär tio minuter och tunnelbanan från Kastrup till Forum tar ungefär också tio minuter.
Karin

Postat av: Maria

Publicerad 2016-11-06 20:55:14

Öronproppar är ett måste för min på konserter. Jag drabbades själv av tillfällig tinnitus efter en konsert som tack och lov gick över efter några månader. Numera har jag alltid öronproppar på konserter, uteställen, bio, spinningpass, idrottsmatcher mm. Jag har ganska känsliga öron så utan öronpropparna får jag lätt ont i öronen och vill verkligen inte drabbas av tinnitus igen. Jag använder musikproppar som dämpar rakt. Tycker till och med att ljudet bli bättre med öronproppar på mig. Är det bara på konserter som du använder öronproppar?

Svar: Usch så hemskt men vilken tur att det gick över. Jag använder öronproppar på konserter, festivaler och flyguppvisningar.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela