Forevermore

My shadow tilts its head at me; spirits in the dark are waiting

Publicerad 2017-04-07 21:45:30 i Äventyr,

Pulken är en plats i Skåne. Varje år kommer det flera tusen tranor och rastar där innan dom flyger vidare. När jag var ett barn vid höjden så var vi ofta vid Pulken och trots att jag inte kan minnas senast jag var där så såg det exakt likadant ut. Vissa saker förändras aldrig och det gjorde mig så glad.
Jag gillar verkligen ovanliga skyltar:
Vädret var väldigt fint. Soligt och inte alls kallt:
Naw <3
Förra Fredagen var det 7.700 tranor på Pulken. Det blir mindre och mindre för varje dag som går och den här helgen är den sista som det bjuds på korv och säljs pins.
Pulken är ett stort område. I Fågeltornet finns mycket intressant fakta:
Fakta om tranorna också såklart :-)
Jag har alltid förundrats av fåglar. Hur dom kan hitta rätt; har dom en inbyggd GPS?
Ännu mer fakta:
Jag ber om ursäkt för bildkvalitén men principen är där i alla fall, vilket jag tycker är det viktiga:
Mycket flygtrafik över Skåne. Alltid. Långdistansare. London - Shanghai & Toronto - Dubai. Flygrädd som jag är behöver jag inte skriva mer än så.
Ahh, jag älskar sol och träd <3 Så apokalyptiskt!!!!
Ännu en ovanlig skylt:
Såhär ser vägen ut som leder till och från Fågelornet:
Det kändes så ovant att åka en runda med bilen en Fredag så ni anar inte x)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-08 22:47:01

Du tar så fina j

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-04-08 22:48:12

OMG.....sorry....så pinsamt.... Du tar så fina bilder skulle det vara😬😘

Svar: Ingen fara vännen <3 Tack <3
Karin

Postat av: anonym

Publicerad 2017-04-21 21:16:01

|-/

Svar: |-/
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela