Forevermore

Where I've been

Publicerad 2017-02-16 09:27:00 i Högtider, Mina älsklingar,

Whoa, den där förkylningen ... Den var inte lika aggressiv som senast jag var sjuk. Jag förlorade både smak och lukt den här gången också och det måste vara det sjukaste någonsin?? Man kan äta sådant man normalt inte tycker om och inte känna vad man äter haha. Mamma har varit hemma hela veckan och det känns både bra och konstigt att hon idag arbetar. Nu kan jag göra vad jag vill men jag gillar ändå att ha henne hemma liksom. Det har ju även varit Alla hjärtans dag vilket är en dag som jag alltid haft svårt för. Antar att jag en gång i tiden gillade den. Det vill säga innan jag förlorade någon som jag tyckte mycket om. Alla hjärtans dag är ju såklart en dag, precis som alla andra, men när alla (de flesta) postar kärleksförklaringar på de olika sociala medierna känns det lite weird. Inte för att jag skulle klara av att ha någon :)))) Nämen, jag har ju min fru numera (min kanin alltså) (kallar Lullaby min fru för hon är så fluffig❤️)
På senare år har jag känt såhär om Alla hjärtans dag:
But now I'm like:
Alla hjärtans dag var däremot extremt jobbig iår och anledningen heter Thomas. Såklart. Men han slutade inte äta. Jag tog upp honom (ljug: när jag öppnar luckan hoppar vilden upp på den för han är bortskämd och är van vid att jag kramar honom) och jag märker att det var något fel med hans mun. Hans tand är lös. Jag blir såklart jätteorolig. Hans tand är LÖS. Går det ens??? Hur kan den bli det??? Den var ju helt normal igår. Vi ringer till veterinärkliniken och dom lovar att ringa tillbaka när dom pratat med själva veterinären. Men det gör dom inte. Efter prat om hur vi ska göra bestämmer vi oss för att avvakta till nästa dag. Att ta hela Thomas sjukdomsförlopp för en ny veterinär går helt enkelt inte.
 
Igår märkte pappa på morgonen att tanden var tappad. ''Ånej, bara han inte har svalt den'' tänkte jag och mamma när vi fick reda på det. Letade igenom hans bur och tömde ut spån på golvet. Och vi hittade den.
 
Imorse lämnades han in i Lomma. Det är normalt att kaniners tänder lossnar. Jaha? Det har inte hänt på någon av de andra kaninerna vi haft men alla är ju olika såklart. Veterinären ska dra ut tanden bredvid också. Han kan inte dricka så bra eftersom det gör ont i den för den är nämligen också  lite lös. Så skönt att det inte var värre. I eftermiddag ska han hämtas. Lullby sitter ju själv i köket nu och har ingen att prata med. Jag är ju inget vidare sällskap direkt.
Gammal bild❤️

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2017-02-16 19:55:52

Vilken tur att det inte var mer allvarligt än så! Hemskt när ens små bli sjuka.

Postat av: <3

Publicerad 2017-02-17 18:49:15

MEN GUD GIFEN MED KANINERNA <33333333

Svar: En av de underbaraste jag någonsin hittat <3333
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela