Forevermore

I don't see what all of the fuss is about

Publicerad 2017-01-20 16:37:00 i Mat & Sådant, Resor,

Efter Baltimore var det dags för Los Angeles ...
Jag har alltid föredragit att vara ärlig i det jag skriver om.
Jag visste om det redan innan men jag ville se om jag hade rätt samt få mamma att sluta säga, ''Karin, du kan inte hata en stad när du inte varit där'' Och fine, det kan man kanske inte. Hata är ett starkt ord så kanske är obehag ett bättre ord?
För att  förklara hur jag kände mig är det bäst att börja på första vyn av staden: rädsla och osäkerhet. På flygplatsen LAX fick vi vänta ungefär tjugo minuter innan planet kunde parkera för planets plats var upptagen av ett annat flygplan *suck* Så fort jag gått av planet och kommit in i tunneln som ledde in till själva flygplatsen LAX kände jag att något var fel och känslan släppte inte, ''Jag vill inte. Jag vill verkligen inte vara här'' Samma känsla som 2013. Berättade det för pappa när vi hade kommit hem, ''Men varför åkte ni dit om du visste''' För jag ville se vad jag verkligen tyckte, om intuitionen när vi kom från Hawaii stämde. För att vi redan hade en del souvenirer. För att jag kanske hade fel. Jag vill inte. Jag vill verkligen inte vara här. En hemsk känsla när man har fyra hela dagar framför sig. Fick flera panikångestattacker innan vi äntligen fick tag i en taxi (shuttle fanns ju självklart inte där) som körde oss till vårt hotell JW Marriott Santa Monica Le Merigot.
Vi gick lite på strandpromenaden (för vårt rum skulle inte vara klart förrän vid tvåtiden och klockan var runt tolv *suck*)
Men, vad är det här??
Hot dog on a stick?? (Två sådana och en varsin dricka kostade över §20 ...) Flera saker var mycket dyrare i Los Angeles än i tillexempel New York City. Taxi var ju helt ... Inte lika dyrt som Oslo dock. Men så länge dyra saker är goda, eller håller länge är det ändå okej och korven var mycket god (jag kan ju inte äta när jag sitter i Echonomy - så billigt inrikesflyg är i USA by the way)
Hade fint sällskap av fåglar som tiggde. Så gulliga <33
När vi gått omkring på strandpromenaden återvände vi till hotellet och yes, vårt rum var klart :-) Stort rum (dock mindre än i Baltimore) med en varsin dubbelsäng.

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2017-01-20 21:36:34

California har aldrig lockat mig, däremot New York! Ser så väldigt fint ut :)

Svar: New York är en helt fantastiskt vacker och trevlig stad <3
Karin

Postat av: anonym

Publicerad 2017-01-23 11:04:43

Vad tycker du om Donald Trump?

Svar: Ingen kommentar.
Karin

Postat av: anonym

Publicerad 2017-01-30 19:42:04

BETYDER DET ATT DU HATAR HONOM???

Svar: Det betyder att jag inte har någon åsikt.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela