Forevermore

Seems it never rains in Southern California Seems I've often heard that kind of talk before It never rains in California But girl, don't they warn ya, it pours, man it pours

Publicerad 2017-01-27 16:25:00 i Mat & Sådant, Resor,

Första riktiga dagen i Santa Monica (den 20:e November) så regnade det. Inte oss emot. Trötta var vi så sov av och till hela dagen :-P Vi antar att det var på grund av tidsskillnanden mot Maryland. På eftermiddagen kände vi oss utvilade och hungriga. Det regnade fortfarande men då jag faktiskt älskar regn gjorde det absolut ingenting. Jag ville så gärna uppleva regn i California because of this song så jag var faktiskt inte bara ledsen och besviken över LA ;-)
Oooh, havet!
Karusellen på Santa Monica Pier är från 1920-talet:
Piren var jättelång x) Men det tog inte så lång tid att nå vårt mål.....
Som var utsikten inåt från slutet av piren.
Så häftigt när regndropparna reflekteras av lampljus!!!!!!
Nämen, pariserhjulet i närbild!! Åkte det inte. Jag ville inte åka själv och mamma vägrade. Whatever.
Det är något magiskt i dessa bilder alltså....
Efter många om och men bestämde vi oss för att äta hamburgare på Pier Burger:
Och trots att den inte var särskilt god var det ändå mysigt att sitta där medans regnet smattrade på rutorna. Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet. Jag målade i målarböcker medans mamma skrev i sin dagbok och sedan tittade vi på The Weather Channel (alltså The Weather Channel måste vara den bästa TV-kanalen som finns <3)
Alltså åhhhhh, jag älskar regndroppar på blommor <3

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2017-01-27 17:50:29

Åhh den låten är såå bra! Kan känna doften av regn när jag tittar på bilderna <3

Postat av: annelie

Publicerad 2017-01-27 21:28:23

regndroppar på blommor är mega fint

Svar: Som små diamanter ^^
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-28 22:19:56

Wow, så levande, så vackert med regn!!!!!!!!!!!

Svar: Jaaaa, förstår inte de som tycker att regn är trist?? Regn är ju så väldigt magiskt och tilltalande och fint och underbart <33
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela