Forevermore

Pizza Hawaii

Publicerad 2017-06-10 21:06:00 i Mat & Sådant,

Sam Panopoulos avled den 8:e Juni i en ålder av 83 år. Som tjugoåring emigrerade Sam från Grekland till provinsen Ontario i Canada. Tillsammans med sina två bröder startade han flera framgångsrika restauranger. Varför skriver jag nu om honom kanske ni nu undrar. I en stad vid namn Chatham ungefär tre timmar med bil från Toronto, på en restaurang vid namn Satellite fick Sam och hans bröder idén att lägga konserverad ananas på en pizza. Han var alltså Hawaiipizzans fader. Meningarna om att lägga ananas på pizza är extremt delade. Islands president Guoni Johannesson hävdar till och med att det borde förbjudas (tur att jag inte bor på Island) Det finns ju annat att förbjuda kan man ju tycka. Jag däremot har alltid älskat Pizza Hawaii. Att äta Pizza Hawaii på Hawaii var verkligen speciellt och ananasen ger en fin sötma till den frasiga pizzabottnen. Smaken är olika och det accepterar jag. Vila i frid Sam, tack för att du och dina bröder kom på Pizza Hawaii.
Pizza Hawaii köpt på Louie's Pizza i Cape Maj, New Jersey

Kommentarer

Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Publicerad 2017-06-11 10:35:06

Det är min makes favorit! Jag tycker tyvärr att varm frukt är motbjudande >.>

Postat av: Emma Sörensen

Publicerad 2017-06-11 18:44:32

Va gott med pizza!

Svar: Superbra att det finns så många olika kombinationer också. Det är det jag gillar allra mest med pizza :-)
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-11 21:34:42

Jag trodde att du hade en ätstörning..?

Svar: Fun fact: även personer med ätstörningar äter.
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-06-12 17:17:00

Yummy!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela