Forevermore

There's a world going on underground

Publicerad 2017-06-07 10:35:00 i Musik,

Det kom väldigt många bra filmer år 2005 och en av alla de filmer som hade preimär var Robotar. När jag var ett barn vid höjden såg jag den väldigt ofta. Mamma avskydde den. Varför vet jag inte men vi såg den för några dagar sedan och nu gillar hon den (yey haha) Forfarande tycker jag mycket om den där filmen och ojojoj, vad jag får tockaskinn när de spelar sången i underjorden... Så mycket minnen, så mycket känslor. Jag kan inte minnas att jag hade mardrömmar av den där scenen (som jag läst till mig att tydligen många hade) utan det var mer att den var ovanlig och magisk. Nu är det så att jag har sökt och funnit och artisten som sjunger 'Underground' (som alltså är låtens riktiga namn) heter Tom Waits. 67 år är han och han är känd för sin röst (beskriven av en kritiker vid namn Daniel Durchholz såhär: ''like it was soaked in a vat of bourbon, left hanging in the smokehouse for a few months, and then taken outside and run over with a car'') Damn that's cool. Låten släpptes redan 1983 (!) och trots att scenen med låten är endast ungefär 30 sekunder lång så är låten 2:33.
Njut eller skräms av scenen .. Nu är ni varnade ;-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-07 17:52:54

Gillar du den låten?

Svar: Annars hade jag väl inte skrivit om den?
Karin

Postat av: Linda

Publicerad 2017-06-08 07:08:14

Åh, den låten är bra!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-10 19:56:59

Whoa, jag hade ingen aning om att det var en låt som faktiskt gjorts :o Mycket bra låt men scenen är sjukt obehaglig tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela