Forevermore

What do I have but negativity? ’Cause I can’t justify the way, everyone is looking at me

Publicerad 2017-03-18 10:32:00 i I Historien, Musik,

Den artonde Mars år 2003 så släpps 'Somewhere I Belong', som första singeln från det Amerikanksa bandet Linkin Park's andra studioalbum vid namn 'Meteora' Kan vi ta ett moment att DET ÄR FJORTON ÅR SEDAN SOM LÅTEN SLÄPPTES???? ........ *slut på moment* my am i old
 
Jag minns att jag lyssnade väldigt mycket på 'Somewhere I Belong' när den kom. Sen när videon så släpptes, ja då satt jag och tittade på den. Mobbad var jag i skolan. Både av elever och lärare. Så mobbad att jag inte ville fortsätta efter nian. Alla i min klass visste vad de skulle läsa på Gymnasiet. Alla utom jag. I fyra månader gick jag musiklinjen på ett Gymnasium vars motto var att behandla alla lika. Det vill säga, ''Alla utom den där'' Den där, det var jag det. Efter fyra månader var det ett möte. Om varför jag inte kunde matte. Om varför jag försvann ibland. Om varför jag var som jag var. I alla år på alla mattelektioner har jag fått höra, ''Jag hjälper dig sen'' Jag kan läsa felfritt men jag har läst att för dom som har dyslexi så hoppar bokstäverna runt. Så är det för mig fast med siffror. Efter flera år av helvete hoppade jag av skolan. Jag skulle ta en paus sa mamma och pappa. En kort paus. Det har gått ganska många år nu, men jag mår fortfarande lika dåligt.
 
Jag älskar Linkin Park. Alla deras låtar är jättebra. Jag har tyvärr inte sett dom live än. Det var sååååå nära en gång. Resan var till och med bokad. Och betald. Men ödet ville annorlunda. Nästa gång ska ödet vara tyst och låta mig resa iväg ändå.

Kommentarer

Postat av: Boel

Publicerad 2017-03-18 21:21:18

Nej du skojar!? 14 år sedan redan! Det är sjukt :o

Postat av: Mikaela

Publicerad 2017-03-19 21:15:34

Woa :o Var skulle du sett dom? Vad hände??

Svar: I Wrocław, Polen den 5/6 2014. Vi kände ett obehag, "Vi borde inte åka dit, det känns fel"
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela