Forevermore

I want to be buried in a pet cemetery

Publicerad 2017-05-27 21:14:00 i Allmänt,

Då myggsäsongen är igång gick jag och mamma runt på den nya delen av Djurkyrkogården medans pappa vattnade blommorna på AleX's grav den här gången. På den nya delen klipps gräset medans gräset på den gamla delen är väääldigt långt. Dåligt av det tekniska kontoret tycker jag då vi inte är de enda som har en grav att ta hand om där. På tal om dåligt: i början av Mars (måste det ha varit) fanns det en lapp på grinden in till den nya delen på Djurkyrkogården. Det var en uppmaning om att ägarna till Lucy skulle kontakta det tekniska kontoret. Alla begravningar på Djurkyrkogården ska skötas av det tekniska kontoret. Jag har inte den blekaste aning om vad det kostar eller om det ens kostar något (och årsavgiften är dessutom skrotad) men forfarande är Lucy's grav kvar. Och jag kan må låta elak och kall men om jag hade bestämt på det tekniska kontoret så hade jag grävt upp graven och tagit med mig djuret. Det är stor sannolikhet att djuret ligger i sin form och alltså inte är i en urna som djuren som begravs på Djurkykogården måste vara i. Sjävklart står markeringspinnen kvar och självklart har inte Lucy's ägare varit och tagit hand om graven på väldigt lång tid. Att ta bort djuret och lägga en lapp att djuret finns att återfå på det tekniska kontoret är det enda sättet för det tekniska kontoret att nå ägaren. Om nu ägarna till Lucy hade haft någon hjärnkapacitet alls så hade de begravt henne på den gamla delen. Inte tror jag att det tekniska kontoret märkt om där helt plötsligt hade varit en ny grav. Men såklart hade det varit lika fel även om det nu skulle ha varit så.
Att en grav inte tas om hand märks så mycket mer nu när allting grönskar. Många är de gravar på både den gamla och den nya delen av Djurkyrkogården som inte tas om hand längre. Trots att vissa gravar är från 2014 är de helt övergivna. Älskad och saknad? Nej, jag tror inte det.
Uppe vid vårt andra hus blommar Syrén och det luktar så härligt <3
Det har varit väldigt varmt där jag bor idag. +28 och det är endast Maj. Hur ska det här sluta?? Det känns som Juli och idag var första gången vi satt ute och åt middag hemmavid. Mamma och jag satt ju ute och åt middag varje dag på Kreta och i Torsdags så vi satt vi ju i backen i Kåseberga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela