Forevermore

Try to take the path less traveled by

Publicerad 2017-05-05 11:00:00 i I Historien, Musik, Resor,

Jag tycker att det är roligt att se tillbaka på vad jag gjorde för olika år sedan, särskilt om det var något roligt. Den 5/5 2012 var jag utomlands. Jag befann mig i en ort som heter Hollywood och som ligger i staten Florida (bara jag som tycker att det är skumt att många platser kan heta likadant - hade dom ingen fantasi eller..?) Det var första gången för mig i USA. Jag kände inte till USA innan den resan. Det kan tyckas konstigt men så var det. Jag minns att vi frågade på en resebyrå vad resan skulle kosta. På den här tiden var Business Class inte aktuellt (visste seriöst inte att det fanns) så att resan skulle kosta 60.000kr för tre personer kan tyckas billigt men så skulle man ju hem också... Ja, resebyrån kollade, av oklar anledning, bara enkel väg .... Kanske är det bestämt att jag ska bo i Amerika i alla fall..? Pappa mindes att det fanns ännu en resebyrå så vi knallade dit och totalpriset för resan var ju mindre än hälften = resan bokades och på kvällen i en stad som heter Sunrise (huuur fint namn???) den 5:e Maj där borta i Florida befann vi oss på en arena vid namn BankAtlanticCenter (ser nu att den bytat namn till BB&T Center av oklar anledning) Bandet, ja det var Nickelback såklart❤️ Hela tre förband hade dom, My Darkest Days, Bush och Seether. Tre förband - hur cooolt är inte det?? Alla var superbra dessutom fast av alla banden som spelade den där kvällen i staten Florida så gillade jag bäst Seether, faktiskt mer fashinerad av deras spelning än själva huvudakten. Så kan det gå. Men känslan när det är dags för ens favoritband att spela går inte att beskriva. Och trots att denna konserten inte var den bästa (för Twenty Øne Piløts var den bästa konserten) så var det ändå en av de få gånger jag varit lycklig. Inte för att jag minns hur det känns eller för att jag vet vad det innebär men jag intalar mig själv att jag var glad under den resan (därav tragiskt att ...) Nåväl, låt oss kika tillbaka på kvällen den 5:e Maj 2012 (DET ÄR FEM ÅR SEDAN!!!!!!!!!!! Whoa, fem år senare har jag besökt tolv delstater - det trodde jag inte den där magika kvällen kan jag ju nämna)
My Darkest Days började💞
Tyvärr är dom numera på paus.
Sångaren Matt är numera med i ett band som heter Three Days Grace.
Sen var det dags Seether💞
De är fortfarande aktulla. Jag skrev om dom i slutet av Mars.
Två låttips: 'Master of Disaster' samt 'Tonight'
Och så Bush💞
De är också aktulla, släppte ett album den 10:e Mars och är på turné i USA.
Två låttips: 'Baby Come Home' samt 'The Afterlife'
Så var det dags för Nickelback💞
Vi tar två låttips här också bara för att: 'Breathe' samt 'Burn It To The Ground'
Ahh, nu när jag tittar tillbaka på alla bilder känns det inte alls som fem år sedan ....
Plötsligt åkte dom upp i taket. Fint av dom tycker jag då alla fick se dom bättre då.
Ska vi ta några bilder från själva Florida också? :D Det gör vi ^^
Hotellet heter Historic Hollywood Beach Resort och det öppnades i Februari 1926.
Här ser vi det från havssidan:
Whoa
Sista dagen var det storm men det var ändå mysigt:
Dessa djuren fick följa med💖
Lägg märke till gardinen med ananas och palmer :-)
(fråga inte varför Isabella har en tröja med svenska flaggan)
Det känns som om att det är fyrtifem år sedan jag var i Florida.
Samtidigt känns det som om att det är tre dagar sedan jag åkte därifrån.
Mitt tidsbegrepp är vääldigt skumt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-05 16:50:44

Alltid roligt att se tillbka vad på vad man gjort under årens lopp. Så coolt att resa utomlands för en konsert. Då vet man verkligen att man gillar ett band.

Svar: Ja och vilken tur att dom verkligen var bra live också ^^ Alla band är ju inte det tyvärr :/
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-05-05 21:37:34

Det måste vara magiskt att se tillbaka på den första resan till USA nu när du varit i så många stater :D

Svar: Det är det verkligen :-) Inte trodde jag 2012 att jag skulle komma till Texas, Connecticut och Delaware tillexempel. :D
Karin

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2017-05-05 22:29:18

Vad roligt att se tillbaka på vad man gjort ett visst datum. :-)

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2017-05-05 22:31:00

Visst är det kul att kunna gå tillbaka och se vad man gjorde ett visst datum.

Postat av: Sara Ekman

Publicerad 2017-05-05 23:18:51

kul med tillbakablick! :)

Postat av: anonymm

Publicerad 2017-05-10 20:04:51

e isabela buld a bear från workshop?

Svar: Det är hon :-)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela